مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 ساعت 07:052020-05-13اقتصادي

اغلب آتش سوزی های جنگل های خوزستان عمدی است


امین وثوقیان در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: 980 هزار هکتار جنگل و بیشه زار طبیعی که 15.

3 درصد از مساحت استان را تشکیل می دهند، در خوزستان داریم که جزو نعمت های خدادادی هستند و در حفاظت از آن باید کوشا باشیم.

وی افزود: حفاظت، توسعه، احیا و بهره برداری مناسب از جنگل ها از مهم ترین اهداف سازمانی جنگلداری منابع طبیعی خوزستان هستند.

وثوقیان در خصوص میزان پوشش گیاهی در خوزستان گفت: توزیع جنگلی مناسبی نداریم و جنگل های خوزستان از شمال شرق تا شمال غرب تحت عنوان جامعه زاگرس را شکل دادند که گونه های شاخص آن بلوط ایرانی، بنه، کلخونگ، زالزالک و بادامک است.

وی، زیبایی منظر، تأثیر آن در آرامش ذهن و روان انسان و همچنین کنترل فرسایش و حفاظت خاک از جمله اهداف توسعه جنگل کاری بر شمرد و افزود: طی دو سال اخیر شاهد بروز سیلاب در استان خوزستان بودیم که بیشترین علت آن را می توان کاهش تمرکز آب به خاطر ضعیف شدن پوشش گیاهی دانست.

رییس اداره جنگلداری منابع طبیعی خوزستان بیان کرد: فرسایش خاک باعث بروز سیلاب و از دسترس خارج شدن خاک حاصلخیز مناطق مختلف می شود و آتش سوزی جنگل ها یکی از دغدغه های سازمان و اداره کل منابع طبیعی خوزستان است که زمان و انرژی جوامع محلی را گرفته و مهم تر از همه منجر به تخریب مراتع و جنگل ها می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اغلب آتش سوزی های جنگل های خوزستان عمدی است

اغلب آتش سوزی های جنگل های خوزستان عمدی است