مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 ساعت 07:452020-05-13بين الملل

شوک جدید کرونا: سندروم کاوازاکی چیست؟+ علائم


برخی پزشکان در آمریکا و چند کشور اروپایی از احتمال وجود ارتباط بین ویروس کروناو ابتلای کودکان به سندروم التهابی کاوازاکی خبر داده اند.

علت بیماری کاوازاکی ناشناخته است؛ - در حالی که مدتی است پزشکان اروپایی در مود نوعی سندروم نادر التهابی در کودکان که احتمالا با بیماری کرونا ارتباط دارد، هشدار می دهند، گزارشها نشان می‎دهند حدود 100 مورد از این بیماری نادر در میان کودکان دست‎کم 6 کشور مشاهده شده است.

در حال حاضر پزشکان در انگلیس، آمریکا، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و سوییس در حال بررسی بروز این نوع از سندروم نادر در کودکان هستند که احتمال داده می شود با ویروس کووید 19 در ارتباط باشد.

گاردین در گزارشی می‎گوید که سازمان بهداشت نیویورک، 15 مورد بیماری مربوط به سندروم التهابی نادر در کودکان را گزارش داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، این بیماری برای اولین بار توسط پزشک متخصص کودکان ژاپنی به نام تامی ساکو کاوازاکی ( بیماری به نام او ثبت شده ) در متون پزشکی انگلیس سال 1967گزارش شده است .

وی تعدادی بیمار با علایمی بشکل : تب ، راش پوستی ، کنژکتیویت(قرمزی چشم ) ، انانتم( قرمزی گلو و دهان )، ادم دست ها و پاها وبزرگی غدد لنفی گردنی مشخص و معرفی نمود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوک جدید کرونا: سندروم کاوازاکی چیست؟+ علائم

شوک جدید کرونا: سندروم کاوازاکی چیست؟+ علائم