مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 ساعت 08:152020-05-13اجتماعي

توانجوی سندرم داون فاتح ارتفاعات سه کاینان مهاباد شد


رییس هیات کوهنوردی مهاباد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاهو محمدی نوجوان با همت این شهرستان که دارای بیماری سندروم داون است توانست ارتفاعات سه کانیان از کوه های مرتفع این شهرستان را فتح کند.

دیاکو افشردل ادامه داد: با توجه به شرایط جسمانی این توانجوی مهابادی فتح ارتفاع هزار و 650 متری با مسافت بالای 14 کیلومتر در ارتفاع یک رکورد محسوب شده و برای اولین در آذربایجان غربی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه شاهو محمدی که جزو توانجویان سندورم با استعداد و نخبه کشور است، اضافه کرد: با توجه به توانایی این ورزشکار در برنامه داریم که قله هایی با ارتفاع بیشتر را ضمن رعایت نکات ایمنی فتح کند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 شاهو محمدی نوجوان 14 ساله معلول مهابادی که دارای سندرم داون است قهرمان شنا و قایقرانی معلولان کشور و رکوردار شنای استقامت معلولان و قهرمان اولین دوره مسابقات استعدادیابی معلولان ( سندروم، اوتیسم و کم توان ذهنی کشور ) است.

هم اکنون سه هزار و 300 معلول در شهرستان مهاباد تحت پوشش بهزیستی قرار دارند؛ براساس آمار سازمان بهزیستی کشور در سال 1397، یک میلیون و 500 هزار نفر معلول در ایران وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توانجوی سندرم داون فاتح ارتفاعات سه کاینان مهاباد شد

توانجوی سندرم داون فاتح ارتفاعات سه کاینان مهاباد شد