مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 ساعت 08:352020-05-13پزشكي

درک بهتر ترمیم غضروف ها با نگاه به ساختار چارگوش ماهی های کوچک


پژوهشگران آزمایشگاه زیست شناسی دریایی (Marine Biological Laboratory) در آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند با مطالعه ساختار چارگوش ماهی های کوچک و با الهام از ساختار آنها می توان در آینده راهی نوین برای غضروف درمانی (cartilage therapy) در انسان ها ایجاد کرد.

- پژوهشگران "آزمایشگاه زیست شناسی دریایی" (Marine Biological Laboratory) در آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند با مطالعه ساختار چارگوش ماهی های کوچک و با الهام از ساختار آنها می توان در آینده راهی نوین برای غضروف درمانی (cartilage therapy) در انسان ها ایجاد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، تقریبا یک چهارم آمریکایی ها از التهاب مفصل یا آرتریت (Arthritis) رنج می برند و این موضوع بیشتر به دلیل آسیب دیدن غضروفی که از مفاصل محافظت می کند، رخ می دهد.

همانطور که سنمان بالا می رود و یا زخمی می شویم، راهی برای رشد غضروف جدید نداریم.

برخلاف انسان و سایر پستانداران، اسکلت کوسه ها، چارگوش ماهی ها و پرتوماهی کاملاً از غضروف ساخته شده اند و بدن آنها در بزرگسالی نیز همچنان به رشد غضروف ادامه می دهد.

تحقیقات این مطالعه که اخیرا در مجله eLife منتشر شده است، نشان می دهد که چارگوش ماهی های بالغ نه تنها رشد غضروف در بزرگسالی در بدن آنها متوقف نمی شود، بلکه بدن آنها می تواند به صورت خود به خود غضروف های آسیب دیده را تر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درک بهتر ترمیم غضروف ها با نگاه به ساختار چارگوش ماهی های کوچک

درک بهتر ترمیم غضروف ها با نگاه به ساختار چارگوش ماهی های کوچک