مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 ساعت 09:102020-05-13پزشكي

پزشکان داروهای ایرانی را جایگزین داروهای وارداتی کنند


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان در پاسخ به نبود یا کمبود داروهای بیماران خاص در داروخانه های استان گفت: به پزشکان توصیه می شود به بیماران داروهای ایرانی مشابه خارجی تجویز کنند.

- ایسنا/همدان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان در پاسخ به نبود یا کمبود داروهای بیماران خاص در داروخانه های استان گفت: به پزشکان توصیه می شود به بیماران داروهای ایرانی مشابه خارجی تجویز کنند.

دکتر ایرج خدادادی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: داروهای بیماران خاص براساس سهمیه هر استان و تعداد بیماران همان استان که در سامانه دانشگاه علوم پزشکی به ثبت رسیده و پرونده تشکیل شده، توزیع می شود و هیچ استانی مازاد بیماران دارو دریافت نمی کند.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از داروهای بیماران خاص وارداتی هستند و یا مواد اولیه این داروها از خارج کشور تأمین می شود، تحریم ها باعث تأخیر در ورود داروها یا مواد اولیه می شود و این امر باعث کاهش یا کمبود عرضه خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اضافه کرد: در این موارد به پزشکان توصیه می شود به بیماران داروهای مشابه خارجی تجویز کنند تا این افراد با مشکل مواجه نشوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پزشکان داروهای ایرانی را جایگزین داروهای وارداتی کنند

پزشکان داروهای ایرانی را جایگزین داروهای وارداتی کنند