مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 ساعت 20:502020-05-13اجتماعي

ردپای زیبد گناباد در طولانی ترین واقعه تاریخی شاهنامه فردوسی


جنگ دوازده رخ یکی از طولانی ترین رویدادهای شاهنامه فردوسی است که بالغ بر 2500 بیت دارد و محل وقوع آن با استناد به شاهنامه فردوسی بخش هایی از گناباد و به خصوص روستای زیبد است.

- ایسنا/خراسان رضوی یک باستان شناس گفت: جنگ دوازده رخ یکی از طولانی ترین رویدادهای شاهنامه فردوسی است که بالغ بر 2500 بیت دارد و محل وقوع آن با استناد به شاهنامه فردوسی بخش هایی از گناباد و به خصوص روستای زیبد است.

رجبعلی لباف خانیکی ضمن گرامیداشت 25 اردیبهشت ماه روز بزرگداشت فردوسی، نبرد دوازده رخ را یکی از انسانی ترین نبردهای تاریخ دانست و عنوان کرد: اکثر داستان ها و حکایت های شاهنامه، اسطوره است و نمی توان به طور حتم شخصیت های شاهنامه را شخصیت های حقیقی دانست اما واقعیت این است که فردوسی با نگاه ژرف و سعه صدری که داشته و همچنین از طرفی بر تاریخ و جغرافیای ایران نیز اشراف کامل داشته است؛ روایت ها و داستان ها را به گونه ای در پهنه ایران زمین جان بخشیده است که گویی در همان محل اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: یکی از این رویدادها جنگ دوازده رخ است که محل وقوع آن با استناد به شاهنامه فردوسی، کاملا بر واقعیت منطبق است و این نبرد در مناطقی از گناباد و به خصوص روستای زیبد به وقوع پیوسته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردپای زیبد گناباد در طولانی ترین واقعه تاریخی شاهنامه فردوسی

ردپای زیبد گناباد در طولانی ترین واقعه تاریخی شاهنامه فردوسی