مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1399 ساعت 03:152020-05-13سياسي

عدم توجه به مواسات، فقر در جامعه را به همراه دارد


مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: اگر پیرو راه اهل بیت (ع) بوده و اگر مواسات را در جامعه عملی می کردیم در جامعه فقیری نداشتیم .

- حجت الاسلام حسن دهقان نژاد، مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین در گفت وگو با خبرگزاری فارس در قزوین اظهار کرد: در موازین دینی و در آیات قرآن کریم به صورت غیر مستقیم به موضوع مواسات چندین بار اشاره شده است.

وی افزود: مواسات به صورت کلی به معنی رسیدگی به امور دیگران و گره گشایی از کار آنها است که برطرف کردن موضوع مالی و معیشت دیگران بسیار مورد تأکید و سفارش شده است.

مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین یادآور شد: مواسات و کمک به دیگران مصادیق مختلفی دارد که از صدراسلام تاکنون دین اسلام به این موضوع به صورت ویژه توجه کرده است.

دهقان نژاد بیان کرد: پیامبرگرامی اسلام (ص) بیان کرده اند: اگر برادر مسلمانی صبح کند در حالی که به فکر مسلمانان دیگر نباشد، مسلمان نیست و امام صادق بیان کردند که مومن، برادرِ مؤمن است و هردو عضو یک بدن هستند و اگر عضوی ناراحت شود، رنج آن به دیگر عضوها سرایت می کند .

وی اضافه کرد: موضوع مواسات به اندازه ای در اسلام مهم است که اگر از سوی مردم نسبت به پرداخت خمس، زکات و توجه به فقرا که از جمله مصادیق مواسات محسوب می شود، اهتمام جدی صورت می گرفت، فقری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم توجه به مواسات، فقر در جامعه را به همراه دارد

عدم توجه به مواسات، فقر در جامعه را به همراه دارد