مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1399 ساعت 05:262020-05-14اقتصادي

فروش محصولات دامی و لبنی در خراسان جنوبی کاهش یافت


جواد غریبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود امسال محصولات دامی و لبنی استان حدود 15 درصد افزایش یابد ولی متاسفانه با بحران فروش فرآورده های لبنی به خصوص شیر مواجه هستیم.

وی گفت: شیر گاهی 15 درصد هم کمتر از قیمت سال گذشته خریداری می شود که با توجه به افزایش میانگین 50 درصدی قیمت نهاده های دامی مشکلات دامداران را دوچندان کرده است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران خراسان جنوبی بیان کرد: امسال به دلیل نبود فروش مناسب شیر، مقداری از شیر تولیدی دامداران را به کارخانه های شیر خشک فرستادیم و برای زمان مناسب فروش، ذخیره سازی کردیم.

وی افزود: باید چرخه فرآوری مواد لبنی با ماندگاری بیشتر در استان ایجاد شود و توسعه یابد که در این راستا نیاز است کارخانه شیر خشک و سایر محصولات لبنی از جمله شیر استریل و پنیر ایجاد شود.

غریبی گفت: روزانه بیش از 200 تن شیر در استان خراسان جنوبی تولید می شود که از این مقدار 120 تن جمع آوری و بقیه مصرفی است در حالی که ظرفیت تولید کارخانه های محصولات لبنی استان 250 تن است و به دلیل نبود جذب واحدهای فرآوری، 70 درصد شیر خام استان برای فرآوری به خارج استان صادر می شود.

وی با اشاره به نمودار سینوسی قیمت دام، فرآورده های دامی و نهاده های دامی در استان گفت: نوسانات قیمت یکی از مهمترین مشکلات دامدارا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش محصولات دامی و لبنی در خراسان جنوبی کاهش یافت

فروش محصولات دامی و لبنی در خراسان جنوبی کاهش یافت