مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1399 ساعت 08:102020-05-14سياسي

رادیکالیسم تکفیری، ارمغان فهم قرآن منهای عترت


رییس دانشگاه مذاهب اسلامی به مناسبت شهادت امام علی(ع) طی یادداشتی گفت: رادیکالیسم تکفیری، ارمغان فهم قرآن منهای عترت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، حجت الاسلام محمدحسین مختاری رییس دانشگاه مذاهب اسلامی و استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم به مناسبت شهادت مولای متقیان حضرت امام علی علیه السلام یادداشتی منتشر کرد.

متن این یادداشت به شرح زیر است:  در سالروز شهادت مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام، لزوم واکاوی پیدایش و خاستگاه فکری خوارج به ویژه در برهه کنونی که به بلیه داعش و تندروی و افراط گری گرفتار آمده ایم غیرقابل انکار است.

  فقاهت علوی زمینه ساز عقلانیت امت اسلامی  در وهله نخست باید گفت دوران 5 ساله حکومت امام علی(ع) در بستر فقاهت شکل گرفت؛ فقاهتی که در قول، فعل و تقریر آن حضرت به منصه ظهور رسید.

  از سوی دیگر تلفیق فطرت، عدالت و قلب سلیم با فقاهت، حکمت را شکل می دهد؛ و اینچنین آن حضرت، شعور عمومی مردم را در بستر فطرت فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا (1) ،به سوی تحقق امت توحیدی رهنمون ساخت.

 این مسأله نشان می دهد، عدالت فقه محور و عقلانیت گرا، همیشه در نزد مردم مورد پذیرش است، که البته درک این امر نیز با عقل فطری و درک عرفی امکان پذیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رادیکالیسم تکفیری، ارمغان فهم قرآن منهای عترت

رادیکالیسم تکفیری، ارمغان فهم قرآن منهای عترت