مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1399 ساعت 09:402020-05-14اقتصادي

تولید 410کیلوگرم پیله تر کرم ابرایشم در گچساران


مدیرجهادکشاورزی گچساران با اشاره به اینکه 410 کیلوگرم پیله تر کرم ابریشم در گچساران تولید خواهد شد،گفت: میزان درآمدزایی تولید پیله تر کرم ابریشم بیش از 287 میلیون ریال است.

- سید عبدالوهاب پورالحسینی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به اینکه امسال برای دومین سال متوالی است  که در این شهرستان پیله کرم ابریشم پرورش داده می شود، گفت: نوغانداری و پرورش کرم ابریشم یکی از موارد بسیار مهم در بخش کشاورزی  در راستای تحقیق بخشیدن به شعار سال است.

وی ادامه داد: با توجه به آب و هوای گچساران این شهرستان ظرفیت های مناسبی برای نوغانداری و پرورش کرم ابریشم  دارد.

مدیرجهادکشاورزی گچساران  با اشاره به اینکه تخم نوغان داخل جعبه های کوچک 10 سانتی متری به مقدار 20هزار تخم در یک جعبه تحویل  پرورش دهندگان پیله تر کرم ابریشم شده است، گفت:  تعداد 41 جعبه در بین 23 نفر پرورش دهنده نوغان توزیع شد.

 پورالحسینی ابراز کرد: براساس مطالعات کارشناسی انجام شده  روستاهای دیل، سرآبننیز و لیشتر در گچساران قابلیت پرورش کرم ابریشم را دارد که جعبه های نوغان در بین پرورش دهندگان این روستا توزیع شد.

 وی با اشاره به اینکه از مجموع 41 جعبه نوغان تعداد پنج جعبه در روستای لیشتر، 30 جعبه در روستای دیل و 6 جعبه در روستای سرآبننیز توزیع شد، افزود:  لارو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 410کیلوگرم پیله تر کرم ابرایشم در گچساران

تولید 410کیلوگرم پیله تر کرم ابرایشم در گچساران