مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 اردیبهشت 1399 ساعت 07:452020-05-15سياسي

جرج جرداق و «علی؛ صدای عدالت انسانی»


امروز 21 رمضان، تمامی تاریخ، بی شک انسانی را از دست داد که جلوه گاه عالی ترین خصال انسانیت در همه ابعاد بود؛ «علی را وصف در باور نیاید/ زبان هرگز ز وصفش برنیاید».

- امروز 21 رمضان، تمامی تاریخ، بی شک انسانی را از دست داد که جلوه گاه عالی ترین خصال انسانیت در همه ابعاد بود؛ علی را وصف در باور نیاید/ زبان هرگز ز وصفش برنیاید .

عباس خامه یار ـ رایزن فرهنگی ایران در بیروت ـ در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده است، به زندگی نامه و چگونگی آشنایی با اندیشمند مسیحی عاشق حضرت علی(ع) اشاره کرده و به این موضوع پرداخته است که حضرت علی (ع) چگونه می تواند حلقه وصل ادیان باشد.

متن این یاداشت به شرح زیر است: نوشتن از عظمت او و سجایای انسانی اش، کاری است بس دشوار و برای این بنده ناتوان مستحیل! از این روی بر آن شدم تا تنها از مسیحیان دلداده و نامداران عاشق او همچون: جرجی زیدان، جبران خلیل جبران، میخاییل نعیمه، بولس سلامه و سلیمان کتانی نامی ببرم و اشاره ای هم به نوشته های شخصیتی بنگارم که خود محو این عظمت والا بود و سزاوار یاد! شاید از این رهگذر اندکی از حقیقت وجودی آن امام همام بهره برده و دین اندکی از دوستداران علی(ع) را در این روز حزن انگیز ادا کرده باشم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جرج جرداق و «علی؛ صدای عدالت انسانی»

جرج جرداق و «علی؛ صدای عدالت انسانی»