مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 اردیبهشت 1399 ساعت 11:552020-05-15بين الملل

سقوط زباله فضایی 18 تنی چین در ساحل آفریقا


ابتدا فضانوردان و متخصصان انتظار داشتند که این قطعه عظیم در آمریکا و یا استرالیا سقوط کند اما این زباله 18 تنی و 29 متری در اقیانوس اطلس و در نزدیکی سواحل موریتانی سقوط کرد.

- تارنمای "اسپیس" که رویدادهای هوا فضا را گزارش می کند نوشت قطعه ای از موشک چینی لانگ مارچ بی 5 که هفته گذشته به فضا پرتاب شد پس از اتمام ماموریت خود به صورت غیر قابل کنترلی به سمت زمین سقوط کرد و در سواحل موریتانی به درون آب افتاد.

موشک لانگ مارچ بی 5 با 849 تن وزن روز 16 اردیبهشت از سکوی "ون چانگ" واقع در جزیره جنوبی هاینانِ چین راهی فضا شد و 8 دقیقه بعد سفینهٔ بی سرنشین آن در ارتفاع 8 هزار کیلومتری به مدار زمین رسید.

هسته 18 تنی این موشک فضایی، بزرگترین شی دهه های اخیر است که به صورت کنترل نشده از مدار زمین در جو سقوط کرده است.

بزرگترین موشکی که پیش از این به سطح زمین برگشته بود موشک سالیوت-7 مربوط به ایستگاه فضایی شوروی سابق در سال 1991 بود که 39 تن وزن داشت.

در ابتدا فضانوردان و متخصصان انتظار داشتند که این قطعه عظیم در آمریکا و یا استرالیا سقوط کند اما این زباله 18 تنی و 29 متری در اقیانوس اطلس و در نزدیکی سواحل موریتانی سقوط کرد.

موشک های قدیمی و ماهواره هایی که تاریخ مصرفشان تمام شده است غالبا به زمین سقوط می کنند ولی وزن آن ها اکثرا از چندین تن بیشتر تج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقوط زباله فضایی 18 تنی چین در ساحل آفریقا

سقوط زباله فضایی 18 تنی چین در ساحل آفریقا