مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 اردیبهشت 1399 ساعت 03:352020-05-16سياسي

لیله القدر شب توبه و توسل است


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که باید فرصت ها را قدر بدانیم، گفت: شب قدر، شب توبه و استغفار و همچنین شب دعا و مناجات است، در این شب های والا، - ایسنا/آذربایجان شرقی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که باید فرصت ها را قدر بدانیم، گفت: شب قدر، شب توبه و استغفار و همچنین شب دعا و مناجات است، در این شب های والا، نماز بخوانیم، دعا کنیم و به درگاه الهی تضرع و توسل بجوییم.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فضایل شب های قدر، اظهار کرد: اهل معنا، شروع سال خود را با شب قدر تنظیم می کنند و بر این اساس ماه مبارک را شروع سال جدید برای خود می دانند؛ امام صادق(ع) نیز در روایتی فرمود: شب قدر، اول سال است؛ در آن شب آنچه از این سال تا سال آینده خواهد شد، نوشته می شود.

وی با بیان این که پیشوایان دینی اهمیت بسیاری به شب قدر می دادند، گفت: در روایتی از حضرت علی ع آمده که رسول خدا ص در دهه آخر از ماه رمضان رختخواب خویش را جمع می کردند و همیشه اهل و عیال را در شب بیست و سوم بیدار نگه می داشتند تا از درک شب قدر و درک شب زنده داری محروم نشوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: سید ابن طاووس نیز نقل می کند حضرت فاطمه(س) نمی گذاشت کسی از اهل خانه در شب های قدر به خواب رود به آنان غذای کم می داد و از روز قبل برای احیای شب قدر آماده می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیله القدر شب توبه و توسل است

لیله القدر شب توبه و توسل است