مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 اردیبهشت 1399 ساعت 03:552020-05-16بين الملل

پنتاگون: عقب نشینی از افغانستان طبق توافق با طالبان پیش می رود


سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن تأکید بر ادامه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اعلام کرد که عقب نشینی از این کشور طبق توافق با طالبان پیش می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جاناتان هافمن سخنگوی پنتاگون روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که ایالات متحده همچنان به کاهش و عقب نشینی نظامیان آمریکایی از افغانستان ادامه می دهد و احتمالاً طبق جدول زمانی توافق شده اوایل سال جاری میلادی با طالبان پیش خواهد رفت.

طبق گزارش خبرگزاری نماینده آمریکا در امور افغانستان در صفحه توییتر خود نوشت: ارزیابی دولت آمریکا نشان می دهد که داعش مسئول حملات هفته گذشته بر یک بیمارستان در کابل و همچنین یک مراسم تشیع جنازه در افغانستان است.

اواخر اسفند 98، توافنامه میان آمریکا و طالبان به امضای ملاعبدالغنی برادر معاون سیاسی طالبان و زلمی خلیل زاد نماینده آمریکا در امور افغانستان رسید و بخشی از آن به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اختصاص یافته بود.

طبق توافقی که میان طالبان و آمریکا در زمینه خروج نیروهای خارجی از افغانستان صورت گرفته بود، آمریکا و متحدانش توافق کردند که طی 135 روز آینده از زمان امضای قرارداد، نیروهای آمریکا به هشت هزار و 600 نفر کاهش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنتاگون: عقب نشینی از افغانستان طبق توافق با طالبان پیش می رود

پنتاگون: عقب نشینی از افغانستان طبق توافق با طالبان پیش می رود