مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 اردیبهشت 1399 ساعت 09:552020-05-16پزشكي

دستورات جدید برای زندانیان در مظان اتهام/ مزیت های جایگزین حبس


طبق آخرین آمارهای رسمی در سال گذشته 106 هزار حکم جایگزین حبس صادر شده است، آماری که در مقایسه با سال 97 رشد چشمگیری داشته است و بنابر سیاست های جدید قوه قضاییه این موضوع ادامه خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، طبق آخرین آمارهای رسمی در سال گذشته 106 هزار حکم جایگزین حبس صادر شده است، آماری که در مقایسه با سال 97 رشد چشمگیری داشته است.

تورم در جمعیت زندانیان یا اشباع زندان ها، سو تغذیه، نبود مراقبت های پزشکی لازم، شیوع بیماری های واگیر و عفونی، بالا رفتن هزینه های دولت و عدم کارایی مجازات حبس در تربیت و تأدیب افراد نشان می دهد که رفتن به سوی احکام جایگزین حبس می تواند یکی از راه های مؤثر در کاهش جمعیت کیفری استان باشد.

رییس قوه قضاییه در ماه های اول تصدی، دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری را ابلاغ کرد و در جلسات متعدد بر اجرای این دستورالعمل تاکید داشت و این تأکید خود نشان می دهد که سیاست های تنبیهی گذشته در کاهش جمعیت کیفری چندان تأثیرگذار نداشته است.

دستور جدید رییس قوه قضاییه مبنی بر بازنگری پرونده تمامی زندانیان هم در همین راستا است به طوری که طبق اعلام سخنگوی قوه قضاییه تا کنون پرونده 114 هزار زندانی بازنگری شده است.

البته این دستوران پشتوانه قانونی هم دارد به طوری که طبق قانون و به طور اخص طبق ماده 64 قانون مجازات اسلامی؛ مجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستورات جدید برای زندانیان در مظان اتهام/ مزیت های جایگزین حبس

دستورات جدید برای زندانیان در مظان اتهام/ مزیت های جایگزین حبس