مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 اردیبهشت 1399 ساعت 16:202020-05-16سياسي

همنشینی با فقرا موجب بیداری انسان از خواب غفلت می شود


همنشینی با فقرا و مساکین باید یک افتخار باشد چرا که موجب بیداری انسان از خواب غفلت خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام ناصر رفیعی عصر شنبه در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: آیه 97 سوره انبیا می فرماید که کافران و مشرکان در روز قیامت که وعده خداوند تحقق می یابد اعتراف می کنند که ما دو عیب بزرگ داشتیم که یکی غفلت و دیگری ظلم بود زیرا در قیامت پرده غفلت کنار می رود و همه مردم حقیقت را می فهمند.

وی با بیان اینکه تمام غافلان روز قیامت با دیدن وعده خداوند می گویند که وای بر ما که غفلت داشتیم، افزود: غفلت بیماری بسیار خطرناکی است و تمام اعمال ما را از بین می برد و غفلت به معنی بی خبری و بی توجهی و سطحی نگری است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حدود 35 مرتبه واژه غفلت در قرآن کریم آمده است، تصریح کرد: در قرآن آمده که نخستین نشانه غفلت این است که اعضای بدن انسان به خوبی کار نمی کند بنابراین از نخستین ابزار شناخت که فهم است استفاده نمی کنند، چشم دارند اما نمی بینند، گوش دارند اما نمی شوند که اینها مانند چارپایانند بلکه از چارپایان نیز غافل ترند.

وی بیان کرد: غفلت اگر در زندگی وارد شود حقایق را نمی بینیم و عمر و انرژی خود را هدر می دهیم و به نعمت ها توجه نمی کنیم همانگونه که اکنون در ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همنشینی با فقرا موجب بیداری انسان از خواب غفلت می شود

همنشینی با فقرا موجب بیداری انسان از خواب غفلت می شود