مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 03:552020-05-17فرهنگي

کاش برگردی، روایت مادرانه از سبک زندگی شهیدمدافع حرم/ این شهید، شهید مواسات بود


اگر از من بپرسید که به نظر شما شهید شیری چرا به این نقطه رسیده است، می گویم توجه به مواسات در زندگی اش پررنگ بوده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، محمدرسول ملاحسنی، نویسنده کتاب معروف یادت باشد، این بار کتاب کاش برگردی را به رشته تحریر در آورده است.

کاش برگردی روایتی است از زندگی شهید جاویدالاثر زکریا شیری از زبان مادر شهید که از کودکی تا شهادت این شهید مدافع حرم را دربر می گیرد.

به مناسبت انتشار و رونمایی از کتاب در رمضان امسال، با محمدرسول ملاحسنی به گفت وگو نشسته ایم.

چه شد که به سراغ روایت زندگی شهید زکریا شیری رفتید؟ در دیدار نخستی که با خانواده شهید داشتم متوجه شدم که مادر این شهید بزرگوار حرف های زیادی برای گرفتن دارد و زندگی خاصی دارد که می توان به آن پرداخت.

بنده معتقدم هر شهید یک کتابی دارد و می شود به سرگذشت هر شهیدی پرداخت ولی اینکه چه زمانی و به چه صورت رزق و روزی ما زمینی ها باشد که به آن بپردازیم، در روند کار و اتفاقاتی که شهدا به عنوان یک بنده حی و حاضر رقم می زنند، اثرگذار است.

برای مثال برخی شهدا چند لحظه بعد از شهادت شان با یک عکس مطرح می شوند، برخی شهدا مانند شهید همدانی چهل سال دنبال شهادت می دوند و برخی شهدا مانند شهدای غواص، سال ها پس از شهادت شان در اثر یک اتفاق مطرح می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاش برگردی، روایت مادرانه از سبک زندگی شهیدمدافع حرم/ این شهید، شهید مواسات بود

کاش برگردی، روایت مادرانه از سبک زندگی شهیدمدافع حرم/ این شهید، شهید مواسات بود