مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 05:502020-05-17دانش

طراحی و ساخت مبدل دوسویه غیرایزوله با تکنیک سوییچینگ نرم توسط محققین دانشگاه اراک


مبدل دوسویه غیر ایزوله با تکنیک سوییچینگ نرم توسط محققین دانشگاه اراک طراحی و ساخته شده و نتیجه پژوهش انجام شده در این خصوص در یکی از مجلات IEEE به چاپ رسید.

- ایسنا/مرکزی مبدل دوسویه غیر ایزوله با تکنیک سوییچینگ نرم توسط محققین دانشگاه اراک طراحی و ساخته شده و نتیجه پژوهش انجام شده در این خصوص در یکی از مجلات IEEE به چاپ رسید.

براساس اعلام روابط عمومی دانشگاه اراک، پژوهش انجام شده توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه اراک متشکل از دکتر مهدی رضوانی وردوم و دکتر امین میرزایی از اعضای هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه اراک منجر به طراحی و پیاده سازی یک مبدل کاهنده-افزاینده دوسویه غیر ایزوله با بکارگیری سلف های کوپل شده و تکنیک سوییچینگ نرم شد.

نتیجه این پژوهش در مجله IEEE Journal of Emerging and Selected Topics in Power Electronics به چاپ رسیده است که ضریب تاثیر آن 5.

972 با درجه کیفیت Q1 است.

در این مقاله یک مبدل DC-DC دو سویه باک – بوست غیر ایزوله جدید پیشنهاد شده است که از تکنیک سوییچینگ نرم برای روشن و خاموش کردن همه المان های سوییچ شونده بهره می برد.

کنترل این مبدل به صورت PWM بوده و مبدل پیشنهادی با داشتن ساختار مداری ساده تر در مقایسه با ساختارهای مشابه، دارای بهره ولتاژ مناسب، راندمان بالاتر، حجم مداری کمتر، تلفات توان کمتر، استرس کمتر ولتاژ روی سوییچ های انتقال ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی و ساخت مبدل دوسویه غیرایزوله با تکنیک سوییچینگ نرم توسط محققین دانشگاه اراک

طراحی و ساخت مبدل دوسویه غیرایزوله با تکنیک سوییچینگ نرم توسط محققین دانشگاه اراک