مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 06:402020-05-17اقتصادي

70 درصد؛ سهم ترکیه از صادرات زنجان


رییس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: طبق روال سال های گذشته قریب به 70 درصد صادرات استان به کشور ترکیه است.

- ایسنا/زنجان رییس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: طبق روال سال های گذشته قریب به 70 درصد صادرات استان به کشور ترکیه است.

علی یگانه فرد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت تجاری استان، اظهار کرد: در حال حاضر و البته در طول سال های گذشته، نزدیک به 70 درصد از صادرات استان زنجان به کشور ترکیه بوده و صادرات به این کشور در شرایط کنونی تنها از طریق ریلی و به صورت محدود انجام می شود.

این مسئول ادامه داد: قرار بود تا آخر این هفته پاسخ نهایی در بازگشایی مرز ایران و ترکیه اعلام شود و دولت باید با مذاکرات این موضوع را پیگیری کند.

مذاکراتی با مقامات ترکیه انجام شد تا جلسات هیئت ها را به صورت مجازی برگزار کنیم ولی در حال حاضر ورود و خروج ماشین آلات در مرز ایران و ترکیه ممنوع است.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده بر سر راه تجارت پس از شیوع بیماری کرونا، افزود: در خصوص تبادلات کالایی با سایر کشورها هم مشکلاتی وجود دارد که منجر به کاهش صادرات شده است و در کشور تنها در صادرات بنادر مشکلی وجود ندارد.

یگانه فرد تصریح کرد: پیش بینی می شود با توجه به کاهش شیوع بیماری کرونا و سفید شدن وضعیت استان ها مرزها بازگشایی شود و تبادل کالایی اتفاق بیفتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد؛ سهم ترکیه از صادرات زنجان

70 درصد؛ سهم ترکیه از صادرات زنجان