مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 06:452020-05-17سياسي

آغاز کاوش بیست ودوم تپه هگمتانه/ ثبت تمام بناهای واجد ارزش طی 3 سال


مدیرکل میراث فرهنگی همدان از آغاز کاوش بیست و دوم تپه هگمتانه طی روزهای آینده خبر داد و گفت: 10 بنا از محوطه های تاریخی و همچنین عمارت «جنانی» و «نوشادی» ثبت اضطراری شده که امیدواریم دو تا سه سال آینده بناهای واجد ارزش تعیین تکلیف شده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، 27 اردیبهشت ماه آغاز هفته میراث فرهنگی است که به همین مناسبت علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با حضور در دفتر خبرگزاری فارس پاسخگوی سوالات خبرنگاران این مجموعه شدند.

فارس: ابتدا از برنامه های هفته میراث فرهنگی بفرمایید.

در این هفته برنامه های مختلفی داریم اما عمدتاً این برنامه ها به سمت و سویی می رود که تمرکز و تجمع افراد را نداشته باشیم و بیشتر در خصوص معرفی موزه ها و آثار منقول باشد .

در این هفته بازدید از اماکن خاص نیز پیش بینی شده است اما این بازدید همراه با رعایت مسائل بهداشتی خواهد بود؛ کاوش تپه تاریخی هگمتانه در این ایام آغاز می شود هر چند بیشتر برنامه ها متمرکز در فضای مجازی است.

فارس: چه برنامه هایی برای کاوش در عرصه های تاریخی به ویژه تپه هگمتانه دارید؟ مالمیر: قابلیت های زیادی در کاوش آثار تاریخی داریم که یکی از آنها در بعد گمانه زنی در عرصه و محوطه های تاریخی است تا تکلیف عرصه مشخص شده و حفاظت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کاوش بیست ودوم تپه هگمتانه/ ثبت تمام بناهای واجد ارزش طی 3 سال

آغاز کاوش بیست ودوم تپه هگمتانه/ ثبت تمام بناهای واجد ارزش طی 3 سال