مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 07:202020-05-17سياسي

شاهکار معماری عهد سلجوقی در حال تخریب


هرچندشگفتی های بارز معماری شبستان مسجد حاج ملاعلی گلپایگانی جذاب و دیدنی است اما به مرور زمان دستخوش ناملایمتی قرار گرفته که در صورت ادامه روند تخریب و هزینه جبران ناپذیری به این بنا وارد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گلپایگان، شبستان مسجد حاج ملا علی جزو بناهای تاریخی گلپایگان است که توسط حاج ملاعلی به صورت سنتی در مرکز این شهر و در خیابان مسجد جامع بنا شده است، شگفتی های بارز در معماری شبستان جذاب و دیدنی است اما در قرن اخیر حفظ این بنای تاریخی مورد بی توجهی قرار گرفته و اگر این کم توجهی از جانب مسؤولان اوقاف و میراث فرهنگی ادامه پیدا کند دیری نمی پاید که به طور کلی تخریب و هزینه جبران ناپذیری به این بنای تاریخی وارد می کند.

شگفتی در معماری شبستان مسجد حاج ملاعلی گلپایگانی میثم فراست عضو هیأت مدیره انجمن وردپاتکان گلپایگان می گوید: شبستان مسجد جاج ملاعلی یکی دیگر از بناهای تاریخی مذهبی شهر گلپایگان است که توسط حاج ملاعلی گلپایگانی فرزند حاج غفار معروف به حاج ملاعلی عمیدی از نوادگان مرحوم شیخ بهایی و جد بزرگ و سر سلسله خاندان عمیدی، در هزار و 300 متر مربع وسعت بنا شده است.

وی می افزاید: برخی مورخان قدمت شبستان مسجد را 400 سال تخمین زدند اما این نظریه در صورتی درست به نظر می آید که شبستان مسجد توسط مرحوم حاج ملاعلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاهکار معماری عهد سلجوقی در حال تخریب

شاهکار معماری عهد سلجوقی در حال تخریب