مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 08:002020-05-17بين الملل

نماینده عراقی: مذاکرات بغداد و اربیل تا کنون ناموفق بوده است


معاون دوم رییس پارلمان عراق گفت که مذاکرات بغداد و اربیل در خصوص پرونده های مورد اختلاف تا کنون به نقطه مشترک فی مابین نرسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بشر حداد معاون دوم رییس پارلمان عراق در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات میان بغداد و اربیل گفت که با وجود پیشرفت گفت و گوها در گذشته، طرفین به هیچ توافقی دست نیافته اند.

او به روزنامه الصباح عراق گفت که در دوره گذشته دو طرف مذاکرات فشرده ای به خصوص در مورد ساز و کار صادرات نفت و پرداخت بودجه منطقه کردستان داشتند و این گفت وگوها منجر به تشکیل یک کمیته فنی برای بررسی پرونده های مورد اختلاف شد.

بشیر حداد همچنین گفت که این گفت و گوها به نقاط مثبتی نیز رسید و دولت کردستان عراق نیز برای در اختیار قرار دادن میزان نفت مورد توافق و صادرات آن از طریق شرکت سومو اعلام آمادگی کرد و همچنین ملزم به کاهش تولید نفت طبق سهمیه مقرر در هماهنگی با وزارت نفت بر اساس تصمیم اوپک شد.

این نماینده عراقی افزود: ما منتظر بازگشت مذاکرات برای تکمیل مباحث طرح شده هستیم تا به یک راه حل و تفاهمات جدید با هدف نیل به یک توافق مرضی الطرفین برسیم.

تا کنون مذاکرات و دیدارهای متعددی میان هیأت منطقه کردستان عراق به ریاست قباد طالبانی و مسئولان دولت بغداد صورت گرفته که همه آن ها ناموفق بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده عراقی: مذاکرات بغداد و اربیل تا کنون ناموفق بوده است

نماینده عراقی: مذاکرات بغداد و اربیل تا کنون ناموفق بوده است