مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 09:002020-05-17بين الملل

اگر آکروپولیس در ایران بود ...


دستور تخریب دو طبقه فوقانی یک هتل بزرگ در آتن به دلیل خراب کردن چشم انداز مجموعه تاریخی آکروپولیس صادر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از گاردین، پس از اعترضات فراوان ساکنان شهر آتن در کشور یونان، هتلی پنج ستاره و مرتفعی که مانع از دیدن چشم انداز زیبای مجموعه تاریخی آکروپولیس شده بود ناگزیر است دو طبقه فوقانی خود را تخریب کند.

این هتل 10 طبقه و پنج ستاره که ویژگی خاص آن تراس زیبا و بزرگ آن است بیش از یک سال است که فعالیت خود را آغاز کرده، اما شهروندان آتن که از خراب شدن چشم انداز زیبای آکروپولیس توسط این ساختمان بلند ناراحت بودند، این موضوع را در عالی ترین مراجع مرتبط در یونان پیگیری کردند و در نهایت موفق به دریافت دستور تخریب دو طبقه فوقانی این هتل شدند.

هتلی که چشم انداز آکروپولیس را برای برخی ساکنان آتن خراب کرده است کاستاس باکویانیس شهردار آتن تصمیم شورای مرکزی باستان شناسی یونان به عنوان مهم ترین بازوی مشورتی این کشور در حفظ آثار تاریخی را بسیار شجاعانه خواند و گفت: آکروپولیس قلب و روح و بخشی اساسی از میراث فرهنگی ماست و این بسیار مهم است که همه از آن لذت ببرند .

این تصمیم پس از بیش از یک سال اعتراض به ساخت این هتل بلند در مقابل بنای تاریخی آکروپولیس گرفته شده که قدمت آن به پنج قرن پیش از میلاد مسیح بازمی گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر آکروپولیس در ایران بود ...

اگر آکروپولیس در ایران بود ...