مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 10:152020-05-17پزشكي

والدین نسبت به تب بالای بیش از سه روز فرزندان حساس باشند


هنوز ارتباطی بین سندروم کاوازاکی و کووید 19 در کودکان ثابت نشده است و لازم است والدین نسبت به تب بالای فرزندان حساس باشند.

- حمید عمادی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هنوز ارتباطی بین بیماری کاوازاکی با کووید 19 ثابت نشده است، اظهار داشت: مبتلا شدن به سندروم کاوازاکی علتی ناشناخته دارد که با تب طول کشیده بیش از 5 روز همراه است و عروق قلب را درگیر می کند.

وی بیان داشت: لازم است والدین به دور از استرس و نگرانی چنانچه فرزندشان به تب حدود 40 درجه دچار شد و پس از سه روز به درمان های ضد تب پاسخ نداد به بیمارستان تخصصی کودکان مراجعه کنند.

این متخصص عفونی علت بیماری کاوازکی را ناشناخته معرفی کرد و گفت: ویروس هایی که سیستم ایمنی کودک را تحت فشار قرار می دهد زمینه این بیماری را فراهم می کند و در آینده نزدیک ارتباط بین ویروس کووید 19 و این سندروم مشخص خواهد شد.

سندروم کاوازاکی بیماری جدیدی نیست عمادی با تاکید بر اینکه سندروم کاوازکی بیماری جدیدی نیست، تصریح کرد: این سندروم در کودکان بیشتر دیده می شود و واکنش بدن کودک به عوامل میکروبی و عفونی است.

وی افزود: سندروم کاوازاکی سیستم ایمنی را نشانه می گیرد و مکانیزم دفاعی بدن موجب بثورات جلدی در زبان و اندام کودک خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

والدین نسبت به تب بالای بیش از سه روز فرزندان حساس باشند

والدین نسبت به تب بالای بیش از سه روز فرزندان حساس باشند