مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 10:302020-05-17دانش

مبدل دوسویه غیرایزوله با تکنیک سوییچینگ نرم طراحی و ساخته شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اثر پژوهشی محققان دانشگاه اراک که متشکل از دکتر مهدی رضوانی وردوم و دکتر امین میرزایی از اعضای هیئت علمی گروه مهندسی برق دانشگاه اراک است منجر به طراحی و پیاده سازی یک مبدل کاهنده-افزاینده دوسویه غیر ایزوله با .

- محققان دانشگاه اراک موفق به طراحی و ساخت مبدلی دوسویه غیرایزوله با تکنیک سوییچینگ نرم شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اثر پژوهشی محققان دانشگاه اراک که متشکل از دکتر مهدی رضوانی وردوم و دکتر امین میرزایی از اعضای هیئت علمی گروه مهندسی برق دانشگاه اراک است منجر به طراحی و پیاده سازی یک مبدل کاهنده-افزاینده دوسویه غیر ایزوله با به کارگیری سلف های کوپل شده و تکنیک سوییچینگ نرم شد.

نتیجه مطلوب این پژوهش در مجله IEEE Journal of Emerging and Selected Topics in Power Electronics به چاپ رسیده است که ضریب تاثیر آن 5.

972 با درجه کیفیت Q1 می باشد.

در این مقاله یک مبدل DC-DC دو سویه باک بوست غیر ایزوله جدید پیشنهاد شده است که از تکنیک سوییچینگ نرم برای روشن و خاموش کردن همه المان های سوییچ شونده بهره می برد.

کنترل این مبدل به صورت PWM بوده و مبدل پیشنهادی با داشتن ساختاری مداری ساده تر در مقایسه با ساختار های مشابه، دارای بهره ولتاژ مناسب، راندمان بالاتر، حجم مداری کمتر، تلفات توان کمتر، استرس کمتر ولت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبدل دوسویه غیرایزوله با تکنیک سوییچینگ نرم طراحی و ساخته شد

مبدل دوسویه غیرایزوله با تکنیک سوییچینگ نرم طراحی و ساخته شد