مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 10:402020-05-17اقتصادي

مبارزه با آفت سن گندم توسط پهباد در شهرستان ری


مبارزه با آفت سن گندم در شهرستان ری برای اولین بار توسط پهباد سمپاش آغاز شد و 60هکتار از اراضی بخش فشافویه با این روش مکانیزه سمپاشی می شود.

- محمد عباسی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری در گفت وگو با خبرنگار فارس پیرامون مبارزه با آفت های کشاورزی از جمله سن گندم، زنگ زرد و ملخ های بومی اظهار کرد: برای اولین بار در سطح شهرستان با استفاده از پهباد سمپاش مبارزه با سن گندم را آغاز کردیم که باعث کاهش هزینه تولید و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی می شود.

  وی با بیان اینکه مبارزه با سن گندم در 12هزار و 500 هکتار از اراضی با سمپاش های دستی و تراکتوری انجام شده است، افزود: 60هکتار از زمین های کشاورزی بخش فشافویه به وسیله پهباد سمپاشی می شود که این روش کار برای کشاورزان در استفاده صحیح از سم بسیار مقرون به صرفه است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری تصریح کرد: استفاده از پهباد در سمپاشی را از امسال آغاز کرده ایم و سعی داریم روش های مکانیزاسیون را به منظور رونق و شکوفایی تولید محصولات زراعی توسعه دهیم.

عباسی در ادامه گفت: زنگ زرد یکی دیگر از آفت های کشاورزی است که با رطوبت هوا و بارش باران در مزارع  گندم ایجاد می شود و برای مبارزه با این آفت 1300هکتار از اراضی شهرستان سمپاشی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفت سن گندم توسط پهباد در شهرستان ری

مبارزه با آفت سن گندم توسط پهباد در شهرستان ری