مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 21:452020-05-17پزشكي

آیا «مو» هم به کرونا آلوده می شود؟


طبق گفته یک متخصص بیماری های پوست و مو، هنوز به طور دقیق مشخص نشده که کروناویروس طی چه مدت زمانی روی مو ماندگاری دارد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ یک متخصص بیماری های پوست و مو با بیان اینکه احتمال آلودگی مو به ویروس کووید-19 کمتر از پوست بدن است، گفت: اگرچه رعایت بهداشت مو حائز اهمیت است، اما مانند دست، امکان شستن هر لحظه ای آن وجود ندارد.

دکتر سید مسعود داوودی درباره نگرانی های مطرح شده مردم در سامانه 4030 درباره میزان ماندگاری ویروس کرونا روی مو، گفت: هنوز به طور دقیق مشخص نشده که کروناویروس طی چه مدت زمانی روی مو ماندگاری دارد، اما ممکن است روی پوست بدن به خصوص روی دست مدت زمانی مانده باشد و در آن فاصله به دهان، بینی، چشم و حتی گوش هم مالیده شود و باعث سرایت ویروس به فرد شود.

وی افزود: بر همین اساس است که بر استفاده از دستکش تاکید وجود دارد تا دست با چشم، دهان و بینی تماس نداشته باشد؛ چراکه ویروس می تواند روی دستکش هم تا مدت زمانی زنده بماند و در صورت تماس، به داخل بدن منتقل شود.

داوودی با بیان اینکه زمان ماندگاری ویروس روی مو که یک بافت مرده است، کمتر خواهد بود، گفت: اگرچه رعایت بهداشت مو حائز اهمیت است، اما مانند دست، امکان شستن هر لحظه ای آن وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا «مو» هم به کرونا آلوده می شود؟

آیا «مو» هم به کرونا آلوده می شود؟