مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 03:402020-05-18اقتصادي

حذف صفر از واحد پول ملی به تنهایی کارساز نیست


یک اقتصاددان با بیان اینکه دولت فقط نباید به حذف صفر از پول ملی معطوف شود، گفت: حذف صفر از پول ملی اگر همراه با اصلاحات اساسی نباشد می تواند بعد از یک دوره چند ماهه کشور را به وضعیت امروز برساند.

- ایسنا/همدان یک اقتصاددان با بیان اینکه دولت فقط نباید به حذف صفر از پول ملی معطوف شود، گفت: حذف صفر از پول ملی اگر همراه با اصلاحات اساسی نباشد می تواند بعد از یک دوره چند ماهه کشور را به وضعیت امروز برساند.

دکتر رضا کیهانی حکمت در گفت وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه سیاست حذف صفر از واحد پول ملی به تنهایی کارساز نخواهد بود، مطرح کرد: حذف صفر از پول ملی برای نخستین بار در آلمان و بعد از جنگ جهانی رخ داد چراکه به علت فشارهای اقتصادی و خرابی های به جا مانده از جنگ دچار تورم سنگین شده بود بنابراین به سمت حذف صفر از پول ملی خود حرکت کرد.

وی اضافه کرد: پس از آن، از دهه 1960 و 1970 این شیوه حذف صفر از واحد پول ملی کشورها بارها از سوی کشورهای دیگر نیز به کار گرفته شد تا مبادلات اقتصادی و بازرگانی با سهولت بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به الزامات حذف صفر از واحد پول ملی کشور، افزود: آیتمی که در کشورهایی مانند ایران باعث شده به سمت حذف صفر بروند، مردم بوده به طوریکه وقتی ارزش پول یک کشور به علت تورم چند رقمی کم می شود، اعتماد مردم نسبت به پول ملی از ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف صفر از واحد پول ملی به تنهایی کارساز نیست

حذف صفر از واحد پول ملی به تنهایی کارساز نیست