مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 03:552020-05-18اقتصادي

قانون پیش فروش مسکن، قانونی که دور زده می شود


علی رغم آنکه قانون پیش فروش ساختمان 10 سال است که صرفا بر روی کاغذ باقی مانده و اجرایی نشده، وزارت راه از عرضه برخی واحدهای مسکن ملی از طریق پیش فروش خبر می دهد.

- ، هنوز هم بسیاری از پرونده های پیش فروش ساختمان که در دهه 70 و 80 بسیاری از خانوارها را که به امید خانه دار شدن، دارایی ها، طلاهای همسر و دختر یا حتی فرش زیر پای خود را فروختند و به اصطلاح انبوه سازانی دادند که نه نام و نشانی از آنها باقی ماند و نه حتی زمینی برای پروژه های خیالی خود خریداری کرده بودند، حل نشده باقی مانده است.

سال هاست که موضوع پیش فروش ساختمان با اسامی پروژه های شکست خورده ای چون نگین غرب در منطقه 22 تهران، پدیده شاندیز در خراسان رضوی یا کاسپین در استان قزوین که ظاهراً فعالیت عمرانی بود اما در عمل برای کلاه برداری برنامه ریزی شده بود، گره خورده که اصلی ترین بهانه اطاله دادرسی این پرونده ها، نبود قانون پیش فروش ساختمان ذکر می شد.

این پرونده های بزرگ و لاینحل، منجر شد تا قانون پیش فروش ساختمان در بهمن ماه سال 89 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید ولی 4 سال به طول انجامید تا آیین نامه اجرایی آن در خرداد سال 93 در هیئت وزیران تدوین و تصویب و به دستگاه های اجرایی مربوطه از جمله وزارت خانه های کشور، راه و شهرسازی و دادگستری ابلاغ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون پیش فروش مسکن، قانونی که دور زده می شود

قانون پیش فروش مسکن، قانونی که دور زده می شود