مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 04:202020-05-18سياسي

تکلیف طرح ها، لوایح و تحقیق و تفحص به جا مانده از مجلس دهم چه می شود؟


اگر طرح، لایحه، استیضاح و یا تحقیق و تفحصی در مجلس دهم در هر مرحله ای از تصویب باشد و مراحل نهایی آن طی نشود، برای مجلس آینده هیچ فایده ای نخواهد داشت.

- علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به آیین نامه داخلی مجلس در خصوص طرح ها و لوایحی که در پایان هر دوره مجلس باقی می ماند، گفت: هر طرح یا لایحه که در دستور کار نمایندگان بوده، اگر کلیه مراحل تصویب آن در مجلس اعم از کمیسیونها و صحن مجلس به اتمام رسیده باشد و شورای نگهبان آنرا تایید کرده باشد، به قانون تبدیل می شود اما اگر شورای نگهبان هر کدام از مصوبات را تایید نکند و ایراداتی به آنها داشته باشد، آن مصوبه مجلس، دیگر مصوبه نیست.

وی افزود: یعنی اگر یک طرح یا لایحه همه مراحل تصویب در کمیسیون و صحن مجلس را طی کرده باشد و مثلا از 100 ماده 99 ماده تصویب شده باشد و شورای نگهبان فقط یک ماده آن را تایید نکند و دوره مجلس هم به پایان رسیده باشد، آن مصوبه هیچ فایده ای نخواهد داشت و دیگر مصوبه  مجلس یا قانون نیست و باید بایگانی شود.

عضو هیئت رییسه مجلس تصریح کرد: اما اگر دولت یا 15 نفر از نمایندگان تقاضای بررسی مجدد یک لایحه و یا طرح معوق و نمیه کاره مجلس قبلی را داشته باشند، می توانند تقاضای خود را رسما به هیئت رییسه مجلس جدید اعلام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکلیف طرح ها، لوایح و تحقیق و تفحص به جا مانده از مجلس دهم چه می شود؟

تکلیف طرح ها، لوایح و تحقیق و تفحص به جا مانده از مجلس دهم چه می شود؟