مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 04:302020-05-18سياسي

کروناکاوازاکی؛ از شایعه تا واقعیت


چند هفته ای است که خبر ابتلای کودکان به سندروم کاوازاکی و ارتباط آن به ویروس کووید-19 خانواده ها را نگران کرده و انتشار اخبار پراکنده و ضد و نقیض درباره آن به این نگرانی ها دامن زده است.

- چند هفته ای است که خبر ابتلای کودکان به سندروم کاوازاکی و ارتباط آن به ویروس کووید-19 خانواده ها را نگران کرده و انتشار اخبار پراکنده و ضد و نقیض درباره آن به این نگرانی ها دامن زده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کاوازاکی، کابوسی است که این روزها با تیتر کرونای کودکان دلهره به جان پدر و مادرهایی انداخته که تاکنون تصور می کردند کووید-19 علائمی در کودکان از خود نشان نمی دهد و آنها صرفا می توانند ناقل ویروس باشند.

اما پیش از احساس نگرانی و یا آسودگی خاطر نسبت به ارتباط این سندروم با کرونا، باید در اولین گام کاوازاکی را بشناسیم، با علائم آن آشنا شویم و به موقع برای درمان آن اقدام کنیم، چه با کرونا مرتبط باشد چه نباشد! دکتر رکسانا منصورقناعی - فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره این سندروم توضیح می دهد: کاوازاکی، فرم شدید سندرم شوک سمی ( TSS ) یا شوک توکسیک است که بر اثر التهاب و تحریک ناشی از وجود عفونت یا توکسین عفونت در بدن ایجاد می شود و می تواند منجر به تحریک عروق شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کروناکاوازاکی؛ از شایعه تا واقعیت

کروناکاوازاکی؛ از شایعه تا واقعیت