مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 05:202020-05-18فرهنگي

عباس جهانگیریان «دختر ابریشمی» را می نویسد/ لزوم توجه به متون کهن


«دختر ابریشمی» عنوان نمایشنامه ای است که امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نگارش آن را به عباس جهانگیریان سفارش داده است.

- دختر ابریشمی عنوان نمایشنامه ای است که امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نگارش آن را به عباس جهانگیریان سفارش داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، عباس جهانگیریان قصد دارد نمایشنامه دختر ابریشمی را به سفارش امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نگارش درآورد.

به گفته جهانگیریان این نمایشنامه داستان دختری است که مادرش را از دست می دهد؛ در زمانه ای که دخترها فرزند به حساب نمی آیند به ویژه دختری مثل شخصیت اصلی این نمایشنامه که مسایل خرافاتی مثل نحسی و بد بیاری را نیز به دوش می کشد.

این دختر، از سوی پدر و برادرهای خود از خانه طرد می شود اما به جای غصه خوردن و انفعال با تدبیر اتفاق هایی را در زندگی اش رقم می زند که روزهای غمبارش را فراموش می کند.

وی در ادامه گفت: داستان این نمایشنامه از متون کهن اقتباس شده است اما با اصل داستان فاصله دارد و می توان گفت تنها نگاهی به این داستان کهن داشته، که تاکنون از ظرفیت نمایشی آن استفاده نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عباس جهانگیریان «دختر ابریشمی» را می نویسد/ لزوم توجه به متون کهن

عباس جهانگیریان «دختر ابریشمی» را می نویسد/ لزوم توجه به متون کهن