مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 05:362020-05-18بين الملل

20 ژوئن؛ موعد امضای توافق صلح در سودان اعلام شد


کمیته میانجیگری جنوب سودان با ارائه یک جدول زمان بندی شده از مذاکرات میان دولت سودان و جبهه انقلابی، 20 ژوئن آتی را موعد امضای توافق صلح در این کشور اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیته میانجیگری جنوب سودان، بیستم ماه ژوئن آینده را موعد امضای اولیه توافق صلح میان دولت سودان و جبهه انقلابی و روز 18 می کنونی (دوشنبه امروز) را زمان آغاز مذاکرات درباره قضایای ملی اعلام کرد.

به نوشته پایگاه خبری العربی الجدید نوشت: کمیته میانجیگری سودان جنوبی یک دستور کار و جدول زمان بندی شده آماده کرده است که از امروز (دوشنبه) آغاز می شود و تا 19 ژوئن آتی ادامه خواهد یافت و طی آن تکلیف بسیاری از پرونده های باقی مانده از جمله پرونده قضایای ملی روشن می شود اما نشست ها در تعطیلات عید فطر متوقف خواهد شد.

این در حالی است که مذاکرات میان دولت و جبهه انقلابی در ماه های اخیر دارای پیشرفت قابل ملاحظه ای بود اما مذاکرات با گروه های مسلح و جنبش مردمی- شمال- شاخه عبدالعزیز الحلو همچنان از روز نخست به دلیل پافشاری این جنبش بر پیشنهاد اجرای نظام سکولار متوقف شده است و جنبش آزادی بخش سودان  به ریاست عبدالواحد محمد نور مذاکرات را به طور کلی تحریم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 ژوئن؛ موعد امضای توافق صلح در سودان اعلام شد

20 ژوئن؛ موعد امضای توافق صلح در سودان اعلام شد