مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 07:452020-05-18پزشكي

عود اختلالات اضطرابی و وسواس ها در شرایط شیوع کرونا


روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: عود اختلالات اضطرابی و وسواس ها را در شرایط شیوع کرونا به منظور عواقب جبران ناپذیر آن جدی بگیرید.

- ایسنا/خراسان شمالی روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: عود اختلالات اضطرابی و وسواس ها را در شرایط شیوع کرونا به منظور عواقب جبران ناپذیر آن جدی بگیرید.

گلناز وحیدی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، داشتن اضطراب و رفتارهای وسواسی تا حدی طبیعی است و افرادی که از گذشته به وسواس فکری و عملی مبتلا بوده و یا زمینه اضطراب منتشر یا اضطراب بیماری داشتند و در شرایط کنونی علایم و رفتارهای اضطرابی و وسواس گونه آن ها تشدید شده است نیاز به مداخله روانپزشکی و روانشناسی دارند.

وی اضافه کرد: افرادی که سابقه مشکلات روانشناختی در گذشته نداشتند و در شرایط کنونی به یکسری از وسواس ها دچار شدند باید از نظر میزان وسواسی، چک کردن پاکیزگی و دیگر امور مورد بررسی قرار گیرند.

وحیدی توضیح داد: با توجه به شرایط کنونی شستن مکرر دست ها، ضدعفونی و رعایت بهداشت بدون افکار آزار دهنده و وسواس گونه به منظور پیشگیری از بیماری طبیعی است، اما وقتی رفتارها جنبه وسواس گونه پیدا کرده و فرد مدام دنبال نشانه های آلودگی و بیماری است و عملکرد روزانه او مختل می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عود اختلالات اضطرابی و وسواس ها در شرایط شیوع کرونا

عود اختلالات اضطرابی و وسواس ها در شرایط شیوع کرونا