مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 08:302020-05-18سياسي

«اشترمل»، روستای پر رمز و راز چوبی/ «هر خانه»، «یک کارگاه»


خبرگزاری فارس- همدان؛ پسرک، فردایی برای خود متصور نیست، بنابراین راهی دنیای متفاوتی می شود به این امید که آینده اش را دگرگون کند، اما گویی خداوند سرنوشت دیگری برای او رقم زده بود، قرار است او منجی آیندگان شود تا مجبور نشوند برای لقمه نانی روستا و دیار خود را به امید یافتن شغل ترک گویند.

او می توانست یک کارگر ساده مونتاژکار در دهه 40 شمسی شود و در نهایت به عنوان یک کارگر بازنشسته 70 ساله امروز در دل آهن، دود و فریاد زندگی کند، اما زندگی برایش جور دیگری رقم خورد، مرتضی هنری آموخت تا به چوب های خشک جان ببخشد و آینده یک روستا و شهرستان را تغییر دهد.

مرتضی کاروند هنر منبت را از استادکاران به نامی همچون محمود مقدم و رضا مازندرانی آموخت و در سال 52 موفق می شود مجوز تولید منبت کاری را اخذ کند، حالا که او در حرفه اش استاد شده و آموزه های لازم را فراگرفته به زادگاهش همان روستای اشترمل بازمی گردد تا آنچه برایش مقدر بود و با تلاش آن را محقق کرد را اجرا کند.

امروز او یکی از پیشکسوتان و استادکاران به نام هنر منبت کاری در ایران زمین است و تعداد زیادی از جوانان را آموزش داده و هنر منبت کاری را وارد شهرستان تویسرکان و روستای اشترمل کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اشترمل»، روستای پر رمز و راز چوبی/ «هر خانه»، «یک کارگاه»

«اشترمل»، روستای پر رمز و راز چوبی/ «هر خانه»، «یک کارگاه»