مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 08:302020-05-18اقتصادي

موزه شهر بیرجند تا شهریورماه به بهره برداری می رسد


شهردار بیرجند از هزینه کرد یک میلیارد تومانی برای بهسازی ساختمان موزه شهر و مرکز بیرجند شناسی خبر داد و گفت: موزه شهر بیرجند تا قبل از شهریور ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی جاوید ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن روزجهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، اظهار داشت: موزه ها مکانی برای گردآوری، نگهداری، مطالعه، بررسی کردن و به نمایش گذاشتن نعمت های فرهنگی یا طبیعی هستند.

وی موزه ها را ابزاری مهم برای تبادل فرهنگی، غنی سازی فرهنگی و ایجاد درک متقابل، همکاری و صلح میان مردمان دانست و بیان داشت: همچنین بافت های تاریخی یکی از ارکان ارزشمند و هویت بخش در شهرها می باشند که عدم توجه به آن ها می تواند به نابودی فرهنگ و هویت یک جامعه منجر شود.

شهردار بیرجند با اشاره به آخرین وضعیت موزه شهر و مرکز بیرجند شناسی، مطرح کرد: این ساختمان دارای یک هزار و شش مترمربع اعیان و سه هزار و 294 مترمربع عرصه می باشد که از سال گذشته عملیات مرمت آن توسط شهرداری آغاز شده است.

جاوید مطرح کرد: این ساختمان به لحاظ معماری یکی از زیباترین ساختمان های شهر بیرجند است که قدمت آن به اواخر دوره قاجار بر می گردد و قرار است در این مرکز، اسناد و آثار تاریخی مربوط به شهر بیرجند و منطقه و همچنین مفاخر شهر ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه شهر بیرجند تا شهریورماه به بهره برداری می رسد

موزه شهر بیرجند تا شهریورماه به بهره برداری می رسد