مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 08:502020-05-18سياسي

آیا مجلس حق عزل حقوقدانان شورای نگهبان را دارد؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید محمد مجیدی، حقوقدان و پژوهشگر حقوق عمومی، طی یادداشتی نوشت: نمایندگان مجلس در جلسه علنی دوشنبه 22 اردیبهشت ماه 99 طرحی را تصویب نمودند که طبق آن امکان عزل حقوقدانان شورای نگهبان توسط مجلس شورای اسلامی بر طبق ماده .

- نمایندگان مجلس در جلسه علنی دوشنبه 22 اردیبهشت ماه 99 طرحی را تصویب نمودند که طبق آن امکان عزل حقوقدانان شورای نگهبان توسط مجلس شورای اسلامی بر طبق ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس و تبصره های آن امکانپذیر می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید محمد مجیدی، حقوقدان و پژوهشگر حقوق عمومی، طی یادداشتی نوشت: نمایندگان مجلس در جلسه علنی دوشنبه 22 اردیبهشت ماه 99 طرحی را تصویب نمودند که طبق آن امکان عزل حقوقدانان شورای نگهبان توسط مجلس شورای اسلامی بر طبق ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس و تبصره های آن امکانپذیر می شود.

بر این اساس طرح، اعتراض نمایندگان به عملکرد اعضای حقوقدان شورای نگهبان با تقاضای کتبی 25 نفر یا به درخواست کمیسیون آیین نامه داخلی صورت می گیرد و پس از تشکیل هیئت رسیدگی به اعتراض از سوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی موضوع رسیدگی می شود و در صورتی که اکثریت اعضای هیئت رأی بر عدم صلاحیت فرد مورد اعتراض دادند عضویت وی تعلیق خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا مجلس حق عزل حقوقدانان شورای نگهبان را دارد؟

آیا مجلس حق عزل حقوقدانان شورای نگهبان را دارد؟