مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 09:202020-05-18اجتماعي

احیای تالاب هامون اولویت درجه یک محیط زیست سیستان و بلوچستان


مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: برنامه احیای تالاب هامون اولویت درجه یک محیط زیست استان و از اولویت های شاخص سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

- وحید پورمردان در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: برنامه احیای تالاب هامون اولویت درجه یک محیط زیست استان سیستان و بلوچستان و از اولویت های شاخص سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

وی افزود: از سال 97 برنامه احیای تالاب هامون پس از بررسی مطالعات دانشگاهی گذشته، اقدامات کشورهای در حال توسعه و بررسی تصاویر هوایی و هواشناسی و با در نظر گرفتن درخواست های ذینفعان پیاده و اجرایی شده است که خوشبختانه نتایج چشمگیر آن امروز بر کسی پوشیده نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در نشست مشترک محیط زیست استان در راستای همفکری و اخذ آرای علمی و پژوهشی جامعه علمی و تحقیقی کشور، دانشگاه زابل و پژوهشکده تالاب هامون اعلام آمادگی کردند تا در برنامه احیای تالاب هامون نقش مؤثرتر و پررنگ تری را عهده دار شوند.

وی ادامه داد: با برنامه معیشت جایگزین میزان برداشت و استفاده جوامع محلی از منابع و پوشش گیاهی، صیادی، کشاورزی و دامداری تالاب هامون کاهش پیدا می کند و فشار محیط زیستی کمتری بر این تالاب وارد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای تالاب هامون اولویت درجه یک محیط زیست سیستان و بلوچستان

احیای تالاب هامون اولویت درجه یک محیط زیست سیستان و بلوچستان