مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 ساعت 00:502020-05-18پزشكي

وضعیت فعلی بانک ژنتیک روانپزشکی کشور در شرایط تحریم


عضو هیئت علمی گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره وضعیت فعلی بانک ژنتیک این دانشگاه که برای مطالعات ژنتیکی و اپی ژنتیکی در حوزه روانپزشکی تشکیل شده بود، - گفت: جذب اعتبار لازم برای گسترش بانک و نیز تهیه کیت های مرتبط به دلیل قطع روابط بین دانشگاهی و شرکت های دارویی که به علت تحریم ها رخ داد، مشکل فعلی ما در خصوص این بانک است.

دکتر محمد قدیری در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که بانک ژنتیک برای مطالعات ژنتیکی و اپی ژنتیک حدود 10 سال است که در بیمارستان روانپزشکی ایران راه اندازی شده است، اظهار کرد: با همکاری مشترک همکاران ما در بیمارستان های روانپزشکی ایران و برخی همکاران از خارج از کشور مقالات متعددی هم از داده های این بانک استخراج شده است.

عضو هیئت علمی گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره روند ذخیره اطلاعات ژنتیکی در این بانک، گفت: تا به امروز با توجه به اعتباراتی که داشتیم، نمونه هایی از بزاق دهان گروهی از بیماران مختلف روانپزشکی را به عنوان منبع دی ان ای در کیت هایی ذخیره کردیم.

این کیت ها از کانادا وارد شده اند و در آن ها داده های ژنتیکی بیماران اسکیزوفرنیا، افسردگی، اختلال دو قطبی، اختلال وسواس، بیماران مصرف کننده متامفتامین ذخیره شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت فعلی بانک ژنتیک روانپزشکی کشور در شرایط تحریم

وضعیت فعلی بانک ژنتیک روانپزشکی کشور در شرایط تحریم