مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 ساعت 06:462020-05-19سياسي

جهان پس از کرونا استقبال بیشتری از فکر و فرهنگ می کند


دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران گفت: جهان پس از کرونا استقبال بیشتری از فکر و اندیشه می کند و بزرگان ادب و هنر ایران اسلامی، شخصیت هایی برای امروز هستند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الله ایوبی شب گذشته 29 اردیبهشت 99 در پخش زنده اینستاگرامی مجله خاتون شرق (نیشابور) اظهار داشت: برای ما ایرانیان جای افتخار است که هزاره خیام را داریم؛ هزار سال پیش شخصیتی ارزشمند و بزرگ که خیلی ها او را همه چیزدان می دانند زندگی می کرد.

او در فلسفه و فقه و ادب و جبر و هندسه و کلام و فقه سرآمد روزگار خود بود و جهان این شخصیت را می شناسد.

وی ادامه داد: جهان با شخصیت های بزرگ ما آشناست؛ شمس و سعدی و مولانا بلند آوازه هستند و تصویر ایران را زیبا کرده اند اما خیام جایگاه ویژه ای دارد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران افزود: در روسیه بیش از 140 ترجمه از رباعیات خیام وجود دارد که این مهم باعث مباهات است؛ همسر رییس جمهوری این کشور خیام شناس است و مردم روسیه خیام می خوانند.

مجریان رادیو و تلویزیون کشورهای اروپایی از عمر خیام جمله ها نقل می کنند و رباعیات خیام به همه زبان های مختلف دنیا، ترجمه شده است.

ایوبی تصریح کرد: به جوانان میگویم بدانند که گرامیداشت بزرگان بدان معنا نیست که ما صرفاً از تاریخ و گذشته حرف می زنیم؛ این بزرگان شخصیت هایی برای امروز هستند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهان پس از کرونا استقبال بیشتری از فکر و فرهنگ می کند

جهان پس از کرونا استقبال بیشتری از فکر و فرهنگ می کند