مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 ساعت 08:262020-05-19سياسي

دعوت از مردم به عدم تجمعات مذهبی در عید فطر توسط شیوخ عشایر


جمعی از شیوخ و زعمای عشایر عرب در جنوب خوزستان، با صدور بیانیه ای مشترک عدم تجمع را در مراسم های عید فطر خواستار شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از آبادان، جمعی از مشایخ عشیره ها و طوایف عرب در آبادان با صدور پیامی مشترک، مردم و عشایر منطقه را به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از هرگونه تجمع در روز عید فطر دعوت کردند.

در این بیانیه آمده است؛ همگام و همراه با امت شهید پرور و ولایتمدار ایران اسلامی و تبعیت از فرامین حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و متولیان امر بهداشتی و مجاهدان جان نثار خط مقدم جبهه سلامت به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و حفظ جان و سلامت مردم، مجمع مشایخ عشایر آبادان از اقشار مختلف مردم به ویژه عشایر منطقه تقاضا دارد از برگزاری هرگونه مراسم و اجتماع در روز عید فطر به شیوه سال های گذشته خودداری کنند.

از عشایر و طوایف منطقه تقاضا می شود در ایام شیوع کرونا شرعاً، عرفاً و قانوناً به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و به قانون ممنوعیت برپایی تجمع در ایام شیوع کرونا پایبند باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مراسم های مذهبی و سنتی عید سعید فطر نزد مردمان اهل بوم و عشایر عرب خوزستان جایگاه رفیه و مناسک خاصی را داراست که در سال جاری، عشایر و طوایف به واسطه محدودیت های وضع شده، قادر نخواهند بود که این رسومات کهن مذهبی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت از مردم به عدم تجمعات مذهبی در عید فطر توسط شیوخ عشایر

دعوت از مردم به عدم تجمعات مذهبی در عید فطر توسط شیوخ عشایر