مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 ساعت 08:402020-05-19اجتماعي

آغاز ورود دام به مراتع ییلاقی کاشان


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان، گفت: چرای ییلاقی و ورود دام به 75 سامانه عرفی در مراتع شهرستان از اول خرداد تا اول مهر مجاز است.

- ایسنا/اصفهان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان، گفت: چرای ییلاقی و ورود دام به 75 سامانه عرفی در مراتع شهرستان از اول خرداد تا اول مهر مجاز است.

محمدمهدی شریفی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مساحت کل مراتع شهرستان کاشان 370 هزار هکتار است که حدود 190 هزار هکتار آن را مراتع ییلاقی تشکیل داده و برای 70 هزار واحد دام مجاز است.

وی افزود: معیشت یک هزار و 200 خانواده بهره دار به طور مستقیم به عایدی حاصل از این مراتع وابسته است که از شهرستان های کاشان، اردستان، آران و بیدگل و قم به مناطق ییلاقی شهرستان کاشان کوچ می کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان، تصریح کرد: حضور به موقع دام به مرتع، باعث زادآوری طبیعی گیاهان مرتعی و دارویی و همچنین کاهش کوبیدگی خاک شده و منجر به حفظ و نگهداری مرتع، تغذیه و سربرداری گیاهان و تحریک سریع تر رشد گیاهان می شود.

شریفی، گفت: باوجود اهمیت مرتع در توسعه کشاورزی و اقتصادی کشور، سهل انگاری برخی از مردم، همچنین دام مازاد بر ظرفیـت مراتـع و جمعیـت بهره بردار مازاد بر ظرفیت مراتع سه عامل اصلی تخریب مرتع به حساب می آیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز ورود دام به مراتع ییلاقی کاشان

آغاز ورود دام به مراتع ییلاقی کاشان