مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 ساعت 09:352020-05-19اقتصادي

ریز غده سیب زمینی طی 14 سال اخیر وارد کشور نشده است


مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از آغاز تولید انبوه و تجاری مینی تیوبر سیب زمینی واردات آن ممنوع بوده و طی 14 سال اخیر هیچ مینی تیوبری وارد کشور نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین اصغری در رابطه با مباحث مطرح شده مبنی بر وجود انحصار در واردات بذر سیب زمینی، اظهار کرد: انحصاری در واردات بذر سیب زمینی وجود ندارد و اساساً این وزارتخانه به شرکت ها مجوز واردات بذر سیب زمینی نمی دهد، بلکه این کشاورزان هستند که می توانند بر اساس استانداردها و شرایط تعریف شده سهمیه واردات بذر سیب زمینی دریافت کنند.

وی افزود: در حال حاضر 25 نفر از کشاورزان سالانه حدود هزار تن بذر سیب زمینی را وارد کرده و نهایتاً آن را در چندین مرحله تکثیر و به بذر مورد نیاز تولید سیب زمینی خوراکی تبدیل می کنند که در این فرآیند چند ساله، نیاز 500 هزار تنی کشاورزان در زمینه بذور سیب زمینی تأمین می شود.

البته لازم به توضیح است که انتخاب کشاورزان به مزارع مستعد آنها از نظر شرایط اقلیمی بستگی دارد و بر اساس تأیید مؤسسه تحقیقات بذر و نهال صورت می گیرد.

اصغری با اشاره به تولید انبوه مینی تیوبر (ریز غده سیب زمینی) در کشور خاطرنشان کرد: تولید انبوه و تجاری مینی تیوبر سیب زمینی به عنوان بزرگترین پیش پایه تولید سای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریز غده سیب زمینی طی 14 سال اخیر وارد کشور نشده است

ریز غده سیب زمینی طی 14 سال اخیر وارد کشور نشده است