مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 ساعت 09:352020-05-19اجتماعي

پیگیری سند باستان شناسی تپه هگمتانه در فصل 22 کاوش


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: تشکیل پرونده مجموعه محوطه هگمتانه، بافت تاریخی شهر همدان، بازار، میدان امام(ره) و ارتباط آن ها طی قرون مختلف در حال انجام است.

- ایسنا/همدان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: تشکیل پرونده مجموعه محوطه هگمتانه، بافت تاریخی شهر همدان، بازار، میدان امام(ره) و ارتباط آن ها طی قرون مختلف در حال انجام است.

علی مالمیر سه شنبه 30 اردیبهشت ماه به مناسبت آغاز بیست ودومین فصل کاوش محوطه باستانی هگمتانه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: خوشبختانه ثبت این اثر باستانی یکی از اولویت های معاونت میراث فرهنگی کشور و مهمترین پیشنهاد استان همدان برای ثبت جهانی است.

وی ادامه داد: این فصل از کاوش هگمتانه از حدود یک ماه گذشته آغاز شده و سوالات فراوانی درباره این محوطه پر رمز و راز وجود دارد که امیدواریم در کاوش به پاسخ آنها برسیم.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان ادامه داد: مواردی که کاوش این محوطه را ضروری می سازد بحث گردشگری و اطلاعات مورد نیاز آن برای ثبت جهانی است.

مالمیر تصریح کرد: در این فصل از کاوش در حال پیگیری سند باستان شناسی محوطه هستیم که بتوانیم آن را در قالب سند استان تدوین کنیم تا بتوانیم در قالب برنامه مدون از تیم های خارجی و ظرفیت های داخلی کمک بگیریم و با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری سند باستان شناسی تپه هگمتانه در فصل 22 کاوش

پیگیری سند باستان شناسی تپه هگمتانه در فصل 22 کاوش