مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 ساعت 12:252020-05-19سياسي

آغاز کوچ عشایر جیرفت توسط امکانات لجستیکی سپاه ثارالله


کوچ عشایر از جنوب استان کرمان به مناطق ییلاقی به صورت مکانیزه و با استفاده از امکانات لجستیکی سپاه ثارالله استان از شهرستان جیرفت آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جیرفت، محمدی اظهار داشت: براساس مصوبه ای که هفته گذشته در ستاد کرونای استان داشتیم، قرار بر این شد تا کوچ عشایر به صورت مکانیزه و با امکانات و ماشین آلات ارتش و سپاه صورت بگیرد که با توجه به جمعیت بالای عشایری کوچ رو این اقدام از شهرستان جیرفت به ویژه در بخش های مرکزی و اسماعیلی آغاز شد.

رییس بسیج عشایر سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: اگر چه هر ساله با آغاز سال جدید کم کم فصل کوچ عشایر آغاز می شد و این قشر آماده عزیمت به مناطق ییلاقی می شدند، اما امسال به دلیل ویروس کرونا، این کوچ به تعویق افتاد.

 محمدی  با بیان اینکه تا کنون از شیوع بیماری کرونا در جامعه عشایری خبری نشده است، بیان کرد: کوچ مکانیزه موجب می شود تا ارتباط عشایر با روستاهایی که در مسیر حرکت عشایر هستند کمتر باشد،همچنین کوچ در یک فاصله زمانی کمتری صورت می گیرد.

 ناصر بهروز فرمانده سپاه جیرفت گفت: شهرستان جیرفت به عنوان بیشترین شهرستان عشایر خیز جنوب استان در اولویت طرح انتقال و کوچ مکانیزه قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کوچ عشایر جیرفت توسط امکانات لجستیکی سپاه ثارالله

آغاز کوچ عشایر جیرفت توسط امکانات لجستیکی سپاه ثارالله