مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 ساعت 14:202020-05-19اقتصادي

تولید بیوکمپوست غنی شده از پسماندهای برنج


عضو هیأت علمی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی موفق به تولید بیوکمپوست غنی شده از پسماندهای برنج در مقیاس پایلوت شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دکترحسین قنواتی بعد از ظهر روز سه شنبه در جریان یک نشست که با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های استان البرز با محوریت معرفی توانمندی ها و دستاوردهای محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در زمینه تبدیل ضایعات کشاورزی به محصولات با ارزش افزوده بالا که در محل پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: از جمله راهکارهای مطرح در بحث کنترل زباله و پسماند ایجاد واحدهای بیوگاز و تولید برق است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در کشوری مانند آلمان سالانه بیش از 4 هزار مگاوات برق در ساعت از بیومس تولید می شود، گفت: در صورت بهره گیری از این فناوری ها تنها با استفاده از ضایعات کشاورزی درکشور به صورت بالقوه می توان 880 مگاوات برق در ساعت تولید کرد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به اینکه ظرفیت بالایی نیز در واحدهای دامپروری کشور وجود دارد، عنوان کرد: با استفاده از ضایعات دامی می توان بیش از دو هزار و 500 مگاوات برق در ساعت تولید کرد، برق قابل استحصال از زباله های شهری نیز 450 مگاوات در ساعت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیوکمپوست غنی شده از پسماندهای برنج

تولید بیوکمپوست غنی شده از پسماندهای برنج