مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 ساعت 19:502020-05-19اقتصادي

پیش بینی برداشت 1 تن گل گاوزبان از اولین مزرعه کشت الگویی در بجستان


اولین مزرعه کشت الگویی گیاه گل گاوزبان در بجستان وارد مرحله برداشت شده است و پیش بینی می شود یک تن محصول تر از این مزرعه برداشت شود.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی بجستان گفت: اولین مزرعه کشت الگویی گیاه گل گاوزبان در بجستان وارد مرحله برداشت شده است و پیش بینی می شود یک تن محصول تر از این مزرعه برداشت شود.

محمد شجعی با اشاره به اقلیم گرم و خشک بجستان عنوان کرد: گیاه دارویی گل گاوزبان گیاهی کم آب طلب است که با اقلیم منطقه سازگاری خوبی نشان داده و اولین تجربه کشت این گیاه دارویی در منطقه موفقیت آمیز بوده است.

وی ادامه داد: اولین مزرعه کشت الگویی گیاه دارویی گل گاوزبان با سطح 1000 متر در روستای آهنگ، وارد مرحله برداشت شده است و روزانه 10 کیلوگرم محصول تر که معادل یک کیلو و سیصد گرم محصول خشک است از این مزرعه برداشت می شود.

شجعی اظهار کرد: با توجه به اینکه دو ره برداشت این محصول حدود 3 ماه است، انتظار می رود یک تن محصول تر که معادل 100 کیلوگرم محصول خشک است، از این مزرعه برداشت شود.

مدیر جهادکشاورزی بجستان یادآور شد: بجستان پتانسیل خوبی برای ترویج کشت گیاهان دارویی دارد و گیاه آنغوزه نیز از جمله گیاهان دارویی مهم است که یکی از برترین کانون های تولید آن در استان خراسان رضوی، شهر بجستان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 1 تن گل گاوزبان از اولین مزرعه کشت الگویی در بجستان

پیش بینی برداشت 1 تن گل گاوزبان از اولین مزرعه کشت الگویی در بجستان