مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 ساعت 19:552020-05-19پزشكي

خون بندناف تا چند سال قابل ذخیره سازی است؟/ انجماد سلول در دمای -196 درجه


در ازای هزینه ای که بابت جمع آوری و ذخیره سازی خون بند ناف نوزاد می پردازند، نمونه تا چند سال قابل ذخیره سازی و استفاده است؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، وقتی صحبت از اهمیت ذخیره سازی سلول بنیادی از جمله خون بند ناف نوزاد می شود، این سوال مطرح می شود که نمونه خونی که جمع آوری و ذخیره سازی می شود تا چند سال قابل ذخیره سازی و استفاده است؟ مرتضی ضرابی مدیر بانک خون رویان در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به این سوال پاسخ داد.

به گفته ضرابی، تحقیقات محققان و پژوهشگران ثابت کرده که نمونه سلولی که از خون بند ناف جمع آوری و ذخیره سازی می شود و در دمای -196 درجه فریز می شود، برای مدت نامحدود قابل نگهداری است.

وی تاکید کرد: البته وقتی می خواهیم این نمونه را برای پیوند استفاده کنیم باید مطمئن باشیم که نمونه قابلیت استفاده را دارد.

مدیر بانک خون رویان تاکید کرد: طبق استانداردهای جهانی، خون بند ناف حداقل تا 25 سال قابل نگهداری است و نمونه هایی که به این وسیله نگهداری و ذخیره سازی شده اند، برای پیوند قابلیت استفاده را داشته اند.

*درمان 80 نوع بیماری با سلول بنیادی به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، بیش از 80 بیماری با استفاده از سلول های بنیادی درمان می شود که عمده استفاده از این سلول ها برای درمان بیماری ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خون بندناف تا چند سال قابل ذخیره سازی است؟/ انجماد سلول در دمای -196 درجه

خون بندناف تا چند سال قابل ذخیره سازی است؟/ انجماد سلول در دمای -196 درجه