مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 04:202020-05-20اقتصادي

موفقیت محققان پژوهشگاه در تولید بیوکمپوست از پسماند برنج


محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی موفق به تولید بیوکمپوست غنی شده از پسماندهای برنج در مقیاس پایلوت شدند؛ تولید برق از ضایعات کشاورزی، دامی و زباله ها از دیگر دستاوردهای این پژوهشگاه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، در حال حاضر سالانه حدود پنج میلیون تن کاه و کلش برنج در شالیزارهای کشور تولید می شود که بخش قابل توجهی از آن به عنوان پسماند کشاورزی در مزارع سوزانده می شود.

با دستاورد تحقیقاتی دکتر غلامرضا صالحی، عضو هیات علمی بخش بیوتکنولوژی میکروبی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و همکاران می توان ضمن جلوگیری از آلودگی زیست محیطی ضایعات مزارع برنج با تبدیل آنها به مواد با ارزش افزوده بالا درآمد قابل  توجهی عاید کشاورزان و بخش کشاورزی کرد.

از دیگر دستاوردهای تحقیقاتی دکتر صالحی در این حوزه که روز سه شنبه در نشست معرفی توانمندی ها و دستاوردهای محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در زمینه تبدیل ضایعات کشاورزی به محصولات با ارزش افزوده بالا به مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های استان البرز معرفی شد دستیابی به دانش فنی تولید سریع بیوکمپوست از پسماندهای جامد شهری است که به عنوان اختراع ثبت و به شهرداری اصفهان نیز ارائه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت محققان پژوهشگاه در تولید بیوکمپوست از پسماند برنج

موفقیت محققان پژوهشگاه در تولید بیوکمپوست از پسماند برنج