مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 05:002020-05-20اجتماعي

گرگ های سیاه سگ سانان کمتر دیده شده طبیعت یزد


پژوهشگر و کارشناس اداره کل محیط زیست استان یزد گرگ های سیاه را از سگ سانان نادر و کمتر دیده شده ی طبیعت ایران و یزد دانست و گفت: تخریب زیستگاه، - ایسنا/یزد پژوهشگر و کارشناس اداره کل محیط زیست استان یزد گرگ های سیاه را از سگ سانان نادر و کمتر دیده شده ی طبیعت ایران و یزد دانست و گفت: تخریب زیستگاه، شکار توسط دامداران، کاهش طعمه، تلفات جاده ای و هیبرید شدن با سگ های ولگرد تهدیدی جدی برای این گونه جانوری است.

مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به مشاهده گرگ سیاه در یزد، اظهار کرد: مدتی پیش تصویر یک سگ سان سیاه رنگ توسط قرقبان منطقه دربید ارسال شد که پس از بررسی، متوجه تعلق عکس به یک گرگ سیاه رنگ شدیم.

وی با اشاره به این که گرگ با نام علمی Canis lupus یک گوشتخوار از خانواده سگ سانان است، گفت: عموما گرگ ها، خاکستری رنگ هستند و به ندرت در طبیعت شاهد حضور گرگ سیاه رنگ هستیم و این اولین گزارش گرگ سیاه در استان یزد است.

این مسئول به جایگاه گرگ ها در راس هرم غذایی حیات وحش اشاره کرد و گفت: گرگ ها موجوداتی شکارگر و بسیار شگفت انگیز و در عین حال مفید در طبیعت هستند که غذای اصلی آن ها در یزد شامل کل و بز، قوچ و میش، آهو، جبیر، خرگوش و موارد مشابه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرگ های سیاه سگ سانان کمتر دیده شده طبیعت یزد

گرگ های سیاه سگ سانان کمتر دیده شده طبیعت یزد